نگاهی به روش و منش شبکه اهل بیت - مرگ بر آمریکا

بیان تفاوت آشکار میان ادعاهای دروغین شبکه اهل بیت و سیره حقیقی اهل بیت علیهم السلام

نگاهی به روش و منش شبکه اهل بیت - مرگ بر آمریکا

بیان تفاوت آشکار میان ادعاهای دروغین شبکه اهل بیت و سیره حقیقی اهل بیت علیهم السلام

نگاهی به روش و منش شبکه اهل بیت - مرگ بر آمریکا

حسن اللهیاری که خود را پر نفوذ ترین روحانی شیعه از صدر اسلام تا کنون می داند، مدعی است در شبکه ی خود در حال دفاع از اهل بیت است. او نام این شبکه را اهل بیت قرار داده است در حالی که دیدن چند برنامه ی زنده ی او گواه روشنی است بر دروغ بودن این ادعای گزاف.
او که سالیان سال است در لس آنجلس زندگی می کند بدون آن که هیچ خرده ای به سیاست های ظالمانه ی آمریکا داشته باشد، به کوچکترین مناسبت حکومت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برد. حوزه ی علمیه قم را بی سواد می داند و علما و مراجع را افرادی احمق و دنیا طلب خطاب می کند.
بر آنیم در این جا، از او و شبکه اش بنویسیم تا برادران اهل سنت و شیعه گمان نبرند هر آنچه این شیخ آمریکایی ادعا می کند مطابق با نظرات تمامی علمای شیعه است.
مرگ بر آمریکا

مرگ بر آمریکا
بایگانی

آیت الله خوئی و ولایت فقیه (1)

سید مسیح حسینی | پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ

منبع : http://www.ahlebait-tv.blogfa.com

سیره عملی آیت الله خوئی در مورد ولایت فقیه:

با این که اختلاف نظر در بین فقها امری حل شده است و مسائل فقهی همیشه در یک سیر تطور و تکاملی قرار داشته است یکی از مسائلی که آقای اللهیاری برای انکار ولایت فقیه به آن تمسک کرده اند نظر آیت الله خوئی در مسئله ولایت فقیه است. طبق گفته آقای اللهیاری تشکیل حکومت در زمان غیبت جایز نیست و آقای خوئی نیز مطابق همین امر نظر داده اند و هیچ ولایتی را برای فقیه جایز نشمرده اند بنابراین تشکیل حکومت از سوی فقیه جایز نمی باشد. به نظر ما اگر چه آقای خوئی در این مورد نظر خاصی را ارائه داده اند اما امر به آن گونه که آقای اللهیاری گفته اند نیست. این پست پیش در آمدی است بر مقاله ای که در پست بعدی خواهیم گذاشت و در آن به طور مفصل نظر آقای خوئی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آن چه در این پست می آید یک سخنرانی است که تحلیلی است بر فضای صدور نظرات حضرت آیت الله خوئی و هم چنین سیره عملی ایشان در مورد ولایت فقیه که با استناد به نظرات شاگردان و نزدیکان ایشان بیان شده است.

کلیپ را ببینید:


دریافت


متن

[یکی از شبهاتی که در بحث ولایت فقیه می شود شبهه نظر خلاف آقای خوئی در این مسئله است]

صالحی مازندرانی؛ کتابی ارزشمند در ولایت فقیه دارند. ایشان در این کتاب می فرمایند این که بعضی می آیند ولایت فقیه را محدود می کنند به امور حسبه امری  است که خلاف مشهور تاریخ علمای شیعه است. در طول تاریخ علمای شیعه هیچ کس این حرف را نزده بوده است. مگر در عصر معاصر ما که چندین نفر این بحث را مطرح کرده اند. به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد که بزرگترین و صاحب نام ترین آن ها آیت الله خوئی است. که در کتابشان تصریح می کنند که ولایت فقیه فقط در امور حسبه است. این به چه معناست. یک کسی مثل آقای هادوی می فرماید که آقای خوئی فتوای خلاف مشهور داده است. مشهور فقهای شیعه غیر از این گفته اند. ایشان آمده است و یک فتوای خلاف مشهور فقهای شیعه داده است و قابل اعتنا نیست. اما کسانی که ارتباط نزدیک با آقای خوئی داشته اند این قول ایشان را حمل بر تقیه کرده اند. چرا؟ حضرت آیت الله خوئی در حوزه علمیه نجفی دارد درس می دهد و به طرح مباحث می پردازد که این حوزه علمیه نجف تحت سلطه صدام است. صدام تمام تلاشش را می کند که قدرت شیعه را در سطح عراق به حداقل برساند و اگر این حوزه اشتباهی می کرد اصل حوزه علمیه ریشه کن می شد. ادامه مطلب از صفحه قبل...

بعضی از علما می فرمایند به همین دلیل آقای خوئی برای حفظ حیثیت تشیع که آن موقع از نظر علمی حوزه علمیه نجف بود ایشون در فضای تقیه این بحث را مطرح کردند.

حضرت آیت الله تبریزی (که قویترین یا یکی از قویترین شاگردان فقه آیت الله خوئی حضرت آیت الله تبریزی هستند. و در درس اصول قویترین شاگرد ایشان حضرت آیت الله وحید بود. که اتفاق نظر بوده است که کسی به اندازه آقای شیخ جواد تبریزی اقوال فقهی آقای خوئی را مسلط نیست و به دیدگاههای ایشان اشراف ندارد) در کتاب تقریرات درس خارجشون در ارشاد الطالب مطلبی می آورند آیت الله تبریزی در این کتاب سعی می کنند از نظر آقای خوئی دراین مسئله رمز گشایی کنند.

حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی در درس خارجشون وارد بررسی دیدگاههای آقای خوئی در درس خارجشون شده اند و فرمودند آن کسانی که استناد می کنند به قول آقای خوئی در بعضی از بخشهای درسهای ایشان که ناظر به این است که ولایت فقیه در امور حسبه است و سعی کردند نظریه ایشان را محدود به حسبه قرار دهند [توجه نکردند که] در تعریف بحث حسبه را عوض کرده اند. سپس ایشان [آیت الله تبریزی] استناد می کنند به جای دیگری که حضرت آیت الله خوئی آمده اند گفته اند اگر خدا راضی نیست که بعضی امور بر زمین بماند اولین امری (اولین امور حسبه) که خدا راضی نیست بر زمین بماند حکومت است. (این قول آقای خوئی است)

ممکن است کسی اشکال کند که یعنی چه که این قول ناظر به شرایط تقیه است سندی باید داشته باشد دلیلی باید وجود داشته باشد شاگردان آقای خوئی مثل حضرت آیت الله معرفت و مثل آیت الله آصفی مثل حضرت آیت الله هاشمی که الان در قم درس خارج دارند اینها اسنادی ارائه دادند که این ها برای شرایط تقیه بوده است.

مخصوصا [یکی از مویدات این امر این است که] زمانی که صدام به کویت حمله کرد و بعدش شیعیان دست به انقلاب زدند و انقلاب معروف به 15 شعبان صورت گرفت که عشایر اهل سنت هم به شیعیان پیوستند و انقلاب عمومی شکل گرفت به فرماندهی شیعیان نجف و به فرماندهی آیت الله خوئی، اسناد شکل گیری آن نشان می دهد فرماندهی آن با آقای خوئی بوده است.

که حضرت آیت الله خوئی نه این که خود قائل به حکومت بودند بلکه خود برای تشکیل حکومت به سازماندهی انقلابی بر ضد صدام پرداختند. اسناد شکل گیری این انقلاب و این جریان توسط حضرت آیت الله خوئی الان منتشر شده است.

حضرت آیت الله هاشمی از علمای قم هستند که درس خارج دارند ایشان چند وقت پیش در درس خارجشان حکمی که آقای خوئی برای وزارت به ایشان صادر کرده اند را نشان دادند. [یعنی] ایشان [آیت الله خوئی] در آن اوضاع که شرایط را محیا دیدند حکم وزارت برای شاگردانشان صادر کردند. مگر ممکن است کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و بیاید تشکیل انقلاب بدهد، بیاید تشکیل حکومت بدهد بیاید حکم وزارت صادر کند.

متن احکام وزارتی که آقای خوئی برای شاگردانشان صادر کرده اند هنوز موجود است. و در کتاب اندیشه سیاسی حضرت آیت لله خوئی این اسناد هست الان انتشارات بوستان کتاب چاپ کرده است. این کسانی که انکار ولایت فقیه را به حضرت آیت الله خوئی نسبت می دهند و خود را پشت سر آقای خوئی قایم می کنند این ها هیچ وقت به سیره عملی حضرت آیت الله خوئی توجه نکرده اند. خود ایشان اقدام به تشکیل حکومت کرد.

منتظر پست اصلی باشید.

منبع : http://www.ahlebait-tv.blogfa.com

نظرات  (۱)

سلام لطفا ازبراهین نقلی وروایی بیشتری دررابطه بااثبات ولایت فقیه استفاده کنید وبفرمایید چرا کسی باالهیاری مناظره نمی کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی